|
 |
www.Serwis-Truck.prv.pl - Zapraszam ! |
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matthew_16
Administrator Forum

Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Łasku
|
Wysłany: Pią 19:38, 08 Wrz 2006 Temat postu: Technika - "Kabiny Ciężarówek" - Informacje |
|
|
TECHNIKA - "KABINY CIĘŻARÓWEK" - INFORMACJE
Musi spełniać wiele innych potrzeb, również tych z pozoru trywialnych. Powinieneś móc wyprostować gnaty, coś zjeść i się napić. Dobrze, gdy nie musisz męczyć się w upale lub w zimnie. Łączność ze światem i innymi kierowcami to podstawa.
Bezkonkurencyjne są kabiny amerykańskich trucków. W kraju, gdzie nie ma tak restrykcyjnych ograniczeń w rozmiarach ciężarówek jak w Europie, kabiny często przypominają małe saloniki. Bajecznie wyposażone, z dobrym sprzętem grającym, telewizorami, a ostatnio również odtwarzaczami DVD i laptopami. Na naszym kontynencie jedyną ciężarówką oferującą podobny komfort jest od niedawna Scania z kabiną typu Longline. Europejscy kierowcy muszą zadowalać się ciaśniejszym miejscem pracy. Na szczęście przepisy wyeliminowały w dalekim transporcie tak zwane „kurniki”, czyli krótkie kabiny z miejscem do spania w nadbudówce na dachu. To był koszmar. Do szczęściarzy mogą się zaliczać ci, którzy jeżdżą Renault Magnum. W tym samochodzie kabina jest całkowicie odizolowana od silnika i ma zupełnie płaską podłogę. Niestety, za ciszę i swobodę wyprostowania się, płaci się niewygodną wspinaczką po kilku stopniach. Niektórzy kierowcy wolą tradycyjne kabiny, w których na podłodze, między fotelami jest niewielki tunel. Mówią, że po kabinie i tak się raczej nie chodzi, a korzystając z tunelu łatwiej sięgnąć do wysoko położonych schowków czy wejść na leżankę. Miejsca do spania to pięta achillesowa europejskich ciężarówek. Batalia między producentami toczy się dosłownie o każdy centymetr. I choć z każdym nowym modelem rozmiary i grubość materacy zwiększają się, to życzenie „miłych snów” spełni się raczej tylko kierowcom najwyżej średniego wzrostu i takiej też tuszy. Pod leżanką zwykle jest duży schowek lub lodówka. W kabinach z wysokim dachem dość obszerne schowki udaje się wygospodarować nad przednią szybą. Czasem można tam umieścić mikrofalówkę. Zasadą jest, że tablica rozdzielcza wygina się, jak gdyby obejmując kierowcę. Dzięki temu ma on pod ręką nie tylko mechanizmy sterowania czy radio, ale również miejsce na przekąskę i napój. Dla zawodowca bardzo ważne jest, aby mógł w każdej chwili sięgnąć po „gruszkę”, czyli mikrofon do radia CB. Nawet w dobie telefonów komórkowych i systemów nawigacyjnych radio CB jest niezastąpione. Pozwala ostrzegać o korkach czy zaczajonych na drodze „miśkach z suszarkami” i „krokodylach”, czyli policjantach i zielono umundurowanych inspektorach Inspekcji Transportu Drogowego. Aby łatwiej się porozumiewać, niektórzy kierowcy umieszczają za szybą tabliczkę z imieniem lub pseudonimem. Coraz bogatsze staje się wyposażenie służące przekazywaniu informacji i rozrywce. Rozpowszechnia się klimatyzacja. Polepsza się poziom wykończenia kabin. Za dopłatą oferowana jest skórzana tapicerka czy drewnopodobne okleiny. DAF zapoczątkował nową modę projektując tablicę rozdzielczą przypominającą kształtem tę, znaną z samochodów osobowych. Systemy wspomagania pozwalają montować mniejsze, bardziej wygodne kierownice. Drążki zmiany biegów coraz bardziej przypominają dżojstiki. Ostatnio rozpowszechniają się zautomatyzowane skrzynie przekładniowe, które dostarcza głównie firma ZF. Są równie łatwe w obsłudze jak klasyczne „automaty”. Z pomocą tym, którzy chcą udoskonalić, czy upiększyć swoją ciężarówkę przychodzą wyspecjalizowane firmy tuningowe. Pomyśleć, że kiedyś kierowcy Starów dostawali wraz z ciężarówką służbowe baranie kożuchy, a bez termosu trudno było napić się w drodze czegoś ciepłego.
Autor tesktu: Michał Kij
Tekst pochodzi ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
 |
Rocky_19
Moderator Forum

Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: Pią 21:28, 03 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja powiem tak. Cały czas producenci poszczególnych modeli ciezarówke przescigaja sie w tej materi dązac do stworzenia jak najnowoczesniejszych i najwygodniejszych kabin które zapewniłyby kierowcom niemal na calym siewiecie takie warunki pracy jakie by chcieli. Mysle ze pod tym względem absolutnie bezkonkurencyjny jest Daf. Tym bardziej z gabina Super Space Cab która jest o ile mi wiadomo obecnie najwieksza na rynku. O dlasze miejsca toczy sie zacięta walka miedzy Volvo a Scania choc mysle ze cieco lepsze kabiny maja Scanie. Volvo duzo traci na tym swoim charakterystycznym zcięciu. To bedzie na tyle ode mnie. Pozdrawiam ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Matthew_16
Administrator Forum

Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Łasku
|
Wysłany: Pią 22:01, 03 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie z Toba. W tej amteri zdecydowanie prowadzi Daf. Drugie miejsce mysle ze przypadnie Scani. Nie ma ona znowu tak duzej kabiny a roznica miedzy Volvo jest naprawde znikoma. Jest jednak tam jakby wiecej przestrzeni niz ael co za tym idzie mniej schowkóch niz w Volvo. Mi osobiscie bardzo podobaja sie desi rozdzielcze Szwedzkich producentów. Niepozornie a jednak one takze ułatwiaja prace kierowcy. Nie bez powodu maja owalne kształty. To bedzie na tyle ode mnie ... Czekam na twoja odpowiedz ... Pozdrawiam ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |
 |
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
 |
|
|